Hälsa livet ut!

Hej och välkomna till en ny hälsoblogg. Jag brinner verkligen för hälsa men vet att många har svårt med kost och motion. Därför startar jag den här bloggen för att visa hur jag och min familj gör för att hålla oss hälsosamma på ett sätt som är hållbart livet ut. Detta är ingen forskarblogg med en massa referenser utan jag kommer bara skriva hur vi lever för att må bra!
Vår filosofi är: Clean eating:
 
Ät oftast nyttigt! Dvs till vardags så ska allt man får i sig vara energi och näringstätt
Strunta i mattider, ät när man är hungrig och hoppa över en måltid om man inte är hungrig
Bort med allt socker och gluten som inte tillför några nyttigheter..
Va inte rädd för fett...det använder kroppen hellre som energi och höjer mättnadshormonet leptin
Ät så klart ekologiskt...speciellt kött och fisk så att man får i sig bra fetter!
Massor av grönsaker, speciellt mörkgröna grönsaker samt mjölksyrade grönsaker som får tarmen att må bra
Vill man äta något "onyttigt" så ska det verkligen vara värt..det är tex stor skillnad på en fin handgjord pralin jämfört med lösgodis från Ica.
 
Jag kommer ta upp olika delar mer detaljerat.
Kommentera gärna och ifråga sätt...det är ett bra sätt att läsa på och lära sig mer.
Ha det gott!
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Ett mycket klokt första inlägg! Grattis till din blogg- och grattis till alla som kommer kunna lära sig så mycket av dina inlägg! Är lyckligt lottat som varje dag får känna glädjen av vårt fantastiska liv tillsammans- är glad både i kropp och själ! Kram din fru!

Svar: Tack gumman =) Jo du och barnen är ju en stor del av den här bloggen..puss på dig <3
Johnny Ericsson

Kommentera här: