Hämtmat!

Fredagsmyyyys =)
Idag blev det hämtmat på Primaten i Uppsala, dom har som Feskarn en "fredagspåse", en påse med förrätt, huvudrätt och efterrätt - allt eko, gluten och sockerfritt! Så när jag kom hem så värmde jag på förrätten...en hummersoppa, mycket smakrik och god. Till huvudrätt blev det kravmärkt kallskuren ryggbiff med en rotsaksgratäng och sallad med grönkål, äpple och lingon, kanongod den med! Till efterrätt blev det en morotskaka med en jättegod glasyr på, jag tror att den var gjord på kokosgrädde och citron. Då det iaf kostade en del så köpte vi 2 portioner till oss vuxna så fick barnen smaka det dom ville, till dom så gjorde jag egna chickenbits med sötpotatis och en curry/äppeldipp.....det gick hem må ni tro =)
 
Så vill ni lyxa till det någon gång så prova hämta mat på Primaten: http://www.primaten.org
 
Ha nu en riktigt mysig fredagskväll, nu ska jag hjälpa Teodor med Minecraft och sen blir det lite mörkchoklad (Vivani) till mig och frugan och lite torkad frukt (YoYo) till barnen.
 
/Johnny
 
 

Kommentarer:

1 Johnnytest:

test

Kommentera här: